Marilyn au fil du temps
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


Un forum pour les véritables passionnés de Marilyn Monroe : fan de l'actrice mais aussi de la femme simple et naturelle qu'elle était. Des retrouvailles au travers de ses séances photos, de sa filmographie, des ouvrages qui lui ont été consacrés..
 
AccueilDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le Deal du moment :
Manga Fire Force : où commander le Tome 34 Fire ...
Voir le deal
11.50 €

 

 Angela Alexander

Aller en bas 
AuteurMessage
Chris
Admin
Chris


Messages : 2949
Date d'inscription : 14/10/2010
Age : 58
Localisation : Marignane

Angela Alexander Empty
MessageSujet: Angela Alexander   Angela Alexander I_icon_minitimeVen 28 Oct - 18:32

Décès d'une des costumières de la Fox qui avait apparemment travaillé avec Marilyn sur de nombreux films.
Du coup je vais revisionner mes fiches "costumes"
Bonne soirée.
Chris


Costumer Angela Alexander, reported to have worked on several Monroe movies during her tenure at Twentieth Century-Fox’s wardrobe department, has died aged 94.

I must admit, I haven’t heard of Ms Alexander before, so can’t comment on her relationship with Marilyn. Her IMDB listing doesn’t mention any MM movies, but it’s quite likely that her early work was uncredited.

Here is an extract from an obituary published today by the Hollywood Reporter:

‘Alexander, as a member of the costume department at Fox, met Monroe on the set of the actress’ first film, The Shocking Miss Pilgrim (1947), and they became close friends, according to Alexander’s nephew, editor and director Nicholas Eliopoulos.

Often summoned by Fox to help ease tension during production, Alexander worked with Monroe on We’re Not Married! [pictured above], Don’t Bother to Knock and Howard Hawks’ Monkey Business, all from 1952; Niagara (1953); There’s No Business Like Show Business (1954); and Something’s Got to Give, which was never completed as Monroe died during filming in August 1962. Eliopoulos said Alexander never believed that Monroe committed suicide.

Eliopoulos recalls his aunt telling him a story about the time Monroe was upset about being set up on a blind date. Alexander asked if she knew anything about the guy, and Monroe replied, “Oh, he’s just some ballplayer.” When Alexander found out it was Joe DiMaggio, she urged Monroe to go. “The rest is history,” Eliopoulos said.’


Je traduirais ce texte demain car là je n'ai malheureusement pas le temps
Chris

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir cette image]

Revenir en haut Aller en bas
http://www.cpassionmarilyn.com
 
Angela Alexander
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Marilyn au fil du temps :: Actualités :: dernières infos-
Sauter vers: